Nieuws

De nieuwe tip: lever je als opdrachtgever/ klant je eigen materialen of toch niet?

In veel gevallen lijkt het aantrekkelijk om als opdrachtgever bijvoorbeeld zelf tegels en sanitair aan te schaffen. Het klopt ook dat dit vaak financieel aantrekkelijker kan zijn. We spelen niet graag “advocaat van de duivel” maar stel je eens het volgende voor. Want er is meer! 

Want...

  • Wie is verantwoordelijk voor een correcte en tijdige levering?
  • Wat wanneer als de levering niet correct blijkt te zijn of niet op tijd. Of gewoon geen controle plaatsvindt. Wat als het werk hierdoor stil komt te staan en de planning niet wordt gehaald?
  • Wat als tijdens de montage de aangeschafte spullen stuk gaan? Door onzorgvuldig gebruik maar wellicht ook door onwetendheid of gewoon pech? Wie is hiervoor verantwoordelijk en van belang daarbij: wie krijgt de rekening?
  • Wat als er na een tijdje (alsnog) problemen komen?
  • Waar zet je de bestelde spullen neer?


Wanneer je alles in één hand houd, …

  • Is er overzicht.
  • Is duidelijk wie waar verantwoordelijk voor is.
  • Is bekend wie dan de kosten draagt (als het fout gaat).
  • Word je als klant “ontzorgt”.


De kosten kunnen door deze service wellicht iets hoger uitvallen maar daar staat tegenover dat je daar als opdrachtgever niet over hoeft na te denken. Neem dit aspect altijd mee op het moment dat je gaat nadenken over (ver)bouwen. En overleg dit met je bouwpartner: wat kan hij daarin betekenen?

 

terug naar vorige pagina

Contactgegevens

Bouwbedrijf Balemans
Hoenderparkweg 14
4838 BK Breda

T 076-5212901
E info@balemans.nl

Kantoortijden: 07.00 - 16.30 uur

Contact opnemen