Ruud en Anneline, Princenhage Breda
“Het is een stapelproject geworden”
Ruud en Anneline waren nog helemaal niet van plan om alweer een grote verbouwing te doen aan hun woning uit 1974. Een lekkage gaf vaart aan hun plannen. ‘Zo werd het een stapelproject’, legt Ruud uit.
Het begon met het aanpakken van een lekkage
De lekkage die voor kortsluiting zorgde in de badkamer op de eerste verdieping, ontstond in de bestaande dakkapel. Ruud: ‘In overleg met Balemans kozen we eerst voor een noodreparatie. Vervolgens hebben we doorgepakt met onder andere het isoleren van het dak en het vergroten van de dakkapel.’ Anneline: ‘En dat niet alleen. We pakten het samen aan met de aanleg van een tweede badkamer voor onze kinderen. In een intakegesprek met Jaco kwam ook de gashaard ter sprake waar we vanaf wilden. Jaco kwam met het idee om daarvoor de originele schoorsteenhaard te gebruiken.’ Ruud: ‘En zo waren we op alle verdiepingen aan het werk en is het een stapelproject geworden.’
“Goed gemaakt, door goede mensen”
De verbouwing begon in een onstuimige periode qua weer. Anneline: ‘Juist toen lag ons dak deels open. Dat zorgde bij mij voor slapeloze nachten. Maar Balemans hield alles scherp in de gaten; ze kwamen zelfs een keer in het weekend om het zeil nog eens goed strak te leggen.’ Ruud: ‘Er bleken veel dakpannen stuk te zijn, waardoor de beplating eronder zich vol had gezogen met vocht. Een proces dat - zonder dat wij het wisten - al lang gaande was. Via het dak liep het water zó de badkamer in. Dat is allemaal hersteld. Bovendien is de dakkapel verbreed en op een andere manier geïsoleerd. Dat geeft meer hoogte waardoor een tweede badkamer opeens een reële mogelijkheid werd. Daar ben ik echt blij mee.’
Kwaliteit van werken
Anneline: ‘Net als vorige keer was de communicatie met Balemans goed, evenals de kwaliteit van hun werk. Zo is Aaron niet snel tevreden; alles moet perfect zijn. Dat zit in zijn natuur, maar in die van iedereen bij Balemans, in elk geval van iedereen die hier is geweest. Voor ons is dat natuurlijk alleen maar fijn. Zoals het ook prettig is dat ze alles elke dag zo netjes achterlaten. Helaas kregen we wel te maken met late leveringen, zoals van onze voordeur, maar daar kan Balemans niet zoveel aan doen. Toen de voordeur eindelijk werd geleverd, bleek het glas beschadigd. Om te voorkomen dat we opnieuw lang moesten wachten totdat de leverancier het had opgelost, hielp Balemans ons door hiervoor zelf een glaszetter in te schakelen.’
Huis weer up-to-date
Ruud: ‘In het werk kom je gaandeweg steeds van alles tegen. Daarover overlegde Arjan dan met ons.’ Anneline: ‘Bovendien hadden we elke twee weken bouwoverleg, waar ook Dennis (werkvoorbereider) bij was betrokken. Op deze manier is ons hele huis weer up-to-date: goed gemaakt door goede mensen.’
Uitbreiden en isoleren dakkapel en nog veel meer
‘We zouden zo weer voor Balemans kiezen’, lieten Ruud en Anneline weten nadat wij de verbouwing van hun keuken coördineerden en realiseerden.
Voor jou gevonden!
Een betrouwbare aannemer voor advies, restauratie, verbouwing, renovatie, timmerwerk op maat en/ of onderhoud aan je pand of woning.